09999894195
0

چه زمان هایی درس نخوانیم ؟ بهترین و بدترین زمان های درس خواندن

برای هممون اتفاق افتاده که گاهی اوقات قصد داشتیم درس بخونیم اما یا حواسمون پرت شده و یا کلا رفتیم سراغ کار دیگه ای . تو این راستا ممکنه با چند تا سوال روبرو بشیم . چه زمان هایی درس نخوانیم ؟ بهترین و بدترین زمان درس خواندن چه موقع است ؟ و خیلی از سوالای مشابه که ما اینجا همشون رو بررسی کردیم . ( اگه سوالات دیگه ای براتون پیش اومد زیر همین صفحه بنویسید ، حتما به همشون پاسخ میدیم ✌😜 )

اما آیا اختلال تو درس خواندن و حواس پرتی یک مشکل است ؟  همانطور که گفتم این اتفاق ممکنه برای تمامی افراد رخ بده اصلا مشکل یک فرد خاص نیست . 

 حالا علت این چی میتونه باشه ؟  این مشکل به عوامل زیادی وابسته است اما یکی از عمده ترین حالات آن ،  این است که ما از زمان مناسبی برای مطالعه و درس خواندن استفاده نمی کنیم .

حالا چه زمان هایی درس نخوانیم ؟

این مشکل برطرف شدنی است ؟  بله این مشکل همانند خیلی از مشکلات دیگر حل شدنی است ؛  فقط کافی است که اولا بخواهیم و ثانیا مقداری همت به خرج دهید و به توصیه هایی که در ادامه به آن اشاره می کنم توجه کنید و به آنها عمل کنید :

غذا

وقتی گرسنه ای درس نخون !  قند خون تنها منبع تغذیه در مغز است .  در نتیجه وقتی قند خونتون پایین باشه و به اصطلاح گرسنه باشید ، هر چقدر هم بخونید ، به حداکثر یادگیری نمی رسید .

وقتی تازه غذا خوردی سراغ درس نرو !  تا ۳۰ دقیقه بعد از غذا حداکثر خون رسانی به معده رو داریم .  پس سعی کنید تو این بازه خیلی سراغ یادگیری نرید ، چون نتیجه نمیده .

غذا خوردن هنگام درس خواندن - زمان های نامناسب درس خواندن

هدف

بی هدف به سمت درس نرو ! در اهمیت برنامه و لزوم هدف برای شروع مطالعه برات یه عالمه حرف زدیم . نه خدایی وقتی نمیدونی چی و تا کجا باید بخونی ، اصلا چرا بخونی ؟ مخصوصاً بعضی از زمان ها تو سال که یه برنامه قوی و استاندارد ، حیاتیه .

مشخص کردن هدف درس خواندن - گروه آموزشی کلاسویچ

بدن

زمانی که تازه از خواب بلند شدی مطالعه را شروع نکن ! یک ساعت بعد از بیدار شدن از خواب به خصوص خواب صبح ، بدن در فاز ریکاوری فشار خون ، دما ، وضعیت خون رسانی و گوارش و هورمون ها هست ، پس خیلی به مغزت فشار نیار ! با یکم نرمش سبک به این روند سرعت بده .

به بدنت گوش بده ! عادت ماهیانه ای ؟ سرت بشدت درد میکنه ؟ به شدت بی حالی و چیزی نمیفهمی ؟  اگر مشکلی باعث بی قراری و ناراحتی بدنت شده ،  سعی کن یه تایمی رو به خودت استراحت بدی و سمت درس نری تا وضعیتت بهتر بشه . هیچ اجباری نیست که همیشه درس بخونی ، اول بدنت را آماده کن بعد برو دنبال مطالعه .

شلوغی و حال نامناسب هنگام درس خواندن - زمان های نامناسب درس خواندن

ذهن

ذهنت درگیره ؟  عمرأ چیزی بفهمی !  لازمه شروع مطالعه ، یه ذهن آرومه ، پس به هیچ وجه با ذهن درگیر و داغون سراغ درس نرو . اول ذهنت رو آروم کن بعد شروع کن به مطالعه و سعی کن طی فرایند مطالعه ذهنت رو روی درس متمرکز نگه داری .

اگر اطرافت شلوغه ،  بازده مطالعه خود به خود پایین میاد ! آره درسته . خودتو گول نزن که توی محیط خیلی شلوغ و پرسروصدا ، بشینی پای درس و مثل تو فیلما غرق درس شی ! سعی کن اول شلوغ محیط رو به حد نرمال برسونی بعد فرایند مطالعه رو آغاز کنی .

ذهن آرام بهترین زمان درس خواندن - گروه آموزشی کلاسویچ

نتیجه

تا اینجای کار به این نتیجه رسدیم که چه زمان هایی درس نخوانیم ، در واقع با بهترین و بدترین زمان درس خواندن آشنا شدیم . اگه به این توصیه هایی در این مقاله اشاره شد ، عمل کنید ، شک نکنید که تا حدی میتونید بازدهی مطالعه تون رو بالا ببرید و از سردرگمی در بیایید . همچنین میتونید بهترین زمان ها را درس خواندن و مطالعه خودتون انتخاب کنید و از درس خواندن لذت ببرید .

سایت ما رو حتما دنبال کنید ، چون که به مرور زمان حتما مطالب دیگری رو از مباحث دیگر براتون قرار میدیم و همچنین آموزش های ویدئویی خوبی در انتظارتون هستش 😍 گروه آموزشی کلاسویچ همیشه همیار و یاور شما تو زمینه های درسی و مشاوره ای هستش✌ 😜

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *