09999894195
0

تاثیر یادداشت برداری و خلاصه نویسی بر یادگیری

تاثیر یادداشت برداری و خلاصه نویسی بر یادگیری در کنکور

یادداشت برداری و خلاصه نویسی یکی از مهم ترین نکات و تکنیک ها برای افزایش یادگیری مطالب درسی هستش . این روش ها مخصوصا برای دوران جمع بندی برای شما مثل یک سکوی پرتاب میمونه . تا انتهای این مطلب با ما باشید تا اثر یادداشت برداری و خلاصه نویسی بر یادگیری رو بررسی کنیم .

وقتی یادداشت برداری میکنیم ، تعامل ما با متن کتاب درسی و موضوع مورد مطالعه بیشتر میشه و معمولا به افزایش تمرکز و دقت کمک می کنه .

چطور خلاصه برداری کنیم ؟

خیلی ها میپرسن که خلاصه نویسی هایی که در کتاب های درسی هست ، کفایت میکنه ؟

به نظر ما اگر خودتون با ادبیات و درک خودتون خلاصه نویسی کنید ، خیلی بیشتر به یادگیری شما کمک می کنه . البته توصیه ما اینه که اگه وقتتون کمتره خلاصه نویسی نکنید و بیشتر وقتتون رو روی نکته نویسی بذارید .

در کجا یادداشت برداری کنیم ؟

معمولا در حاشیه کتاب ها ، در صفحه ها و کناره های سفید کتاب میتونید حاشیه نویسی کنید . اگر میخواهید تا کتابتون زیادی شلوغ نشه ، میتونید یک سررسید ( سالنامه ) یا یک دفترچه کوچک تهیه کنید و در آن یادداشت برداری کنید . همچنین میتونید اون سررسیدتون رو به چند بخش نقسیم کنید و چند درس را در آن ، جا بدهید .

از تست های مارک دار و علامت دار غافل نشید . وقتی که شما سوالات تستی مارک دار رو در دوران جمع بندی دوباره حل می کنید ، به طور خودکار سراعت و توانایی شما  افزایش  پیدا میکنه .

این تکنیک به شدت به سرعت جمع بندی شما در دوران کنکور کمک می کنه . این کار همچنین باعث افزایش سرعت مرور و دوره و بهبود کیفیت مطالعه میشه .

سخن آخر

در آخر باید بگیم که فرآیند یادگیری نیازمند فعالیت های هوشمندانه است . صرفا کتاب را بازکردن و از روی متن کتاب خوندن به یادگیری شما منجر نمیشه . شما باید با متن کتاب و موضوع درس تعامل پیدا کنید و یک چالش بزرگ بین خودتون و درس ایجاد کنید .

امیدواریم تا با مطالعه این مطلب به یک درک کامل از خلاصه نویسی و یادداشت برداری از دروس رسیده باشید . برای مشاهده مطالب مشاوره ای دیگر اینجا کلیک کنید .

سایت ما رو حتما دنبال کنید ، چون که به مرور زمان حتما مطالب دیگری رو از مباحث دیگر براتون قرار میدیم و همچنین آموزش های ویدئویی خوبی در انتظارتون هستش 😍 هر سوالی یا انتقاد و پیشنهادی دارید ، در قسمت نظرات برای ما بنویسید ؛ ما به همه سوالات در کوتاه ترین زمان ممکن پاسخ میدیم . گروه آموزشی کلاسویچ همیشه همیار و یاور شما تو زمینه های درسی و مشاوره ای هستش✌ 😜

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *