09999894195
0

تست MBTI ، آزمون شخصیت شناسی مایرز بریگز

مقدمه

آزمون شخصیت شناسی مایرز بریگز Myers-Briggs Type Indicator)، (MBTI))، یک تست شخصیت است که توسط ایزابل مایرز و مادرش کاترین بریگز و بر اساس تحقیقات آن‌ها روی نظریه تیپ‌های شخصیتی کارل یونگ طراحی شده است. اغلب از آن به عنوان ابزاری برای کشف و درک شخصیت های مختلف انسان استفاده می شود که می تواند در برنامه های مختلفی مانند مشاوره تحصیلی ، مشاوره روابط و … می تواند مورد استفاده قرار گیرد. ما تو این مطلب و مطالب دیگر میخواهیم بطور کامل تست MBTI یا آزمون شخصیت شناسی رو یطور کامل بررسی کنیم پس تا آخر همراه ما باشید .

در تست شخصیت MBTI هییچ پاسخ درست یا غلطی وجود ندارد و هدف از این آزمون ارائه اطلاعات بیشتر درباره شخصیت منحصر به فرد خودتان است.

تست MBTI - گروه آموزشی کلاسویچ

پرسشنامه‌ی این آزمون بر مبنای چهار شاخص مختلف زیر و نسبت آن‌ها به یکدیگر تشکیل شده است :

  •   درونگرا ( Introvert ) و برونگرا ( Extrovert )

درونگرا ها از درون انرژی می گیرند . در دوستیابی و ارتباط با دیگران به صورت تدریجی عمل می کنند. دوست ندارند مرکز توجه باشند . از تنها بودن با خود لذت می برند. ترجیح می دهند با یک یا چند نفر رابطه محدود ولی عمیق داشته باشند . محافظه کار هستند و سعی می کنند کارها را به صورت مستقل انجام دهند.

ولی برونگرا ها از دیگران انرژی می گیرند .مشتاقانه با دیگران ارتباط برقرار می کنند. دوست دارند مرکز توجه باشند . به اشخاص دیگر توجه دارند و از تعامل با سایرین لذت می برند. تمایل به کار گروهی دارند.

آزمون شخصیت شناسی - درونگرایی یا برونگرایی

  •   شهودی ( Intuitive ) و حسی ( Sensor )

شهودی ها به آینده توجه دارند و به تصور ، خیال و الهام بها می دهند. ترجیح می دهند با دیدن تصویر بزرگی از آنچه هست ، اطلاعات را درک کنند. به اطلاعات دقیق چندان توجهی ندارند.

درحالی که حسی ها به زمان حال بیشتر توجه دارند. تنها در صورت قابل اجرا بودن ، از ایده های جدید استقبال می کنند. به آنچه مطمئن و منسجم است ، اعتماد می کنند. به جزئیات توجه دارند.

 

 شهودی و حسی

  •   منطقی  ( Thinker ) و احساسی ( Feeler )

افرادی منطقی سعی دارند از لحاظ فکری خود را از یک موقعیت جدا کرده و بی طرفانه علت و معلول را تجزیه و تحلیل کنند.ممکن است بی ترحم و بی احساس به نظر آیند. احساسات را در گرو منطقی بودن می پذیرند.

ولی کسانی که احساسی اند به احساسات دیگران توجه دارند. به طور طبیعی علاقه به راضی نگه داشتن دیگران دارند. ممکن است بیش از اندازه عاطفی به نظر آیند. به ادب بیشتر از حقیقت بها می دهند.

منطقی و احساسی

  •  قضاوتی ( Judger ) و ادراکی ( Perceiver )

قضاوتی ها اگر کارهایشان ساختار داشته باشند راحت ترند. ترجیح برای هر کاری برنامه ریزی می کنند. بر انجام کارها در وقت تعیین شده پافشاری می کنند. ترجیح آنها اول کار و بعد تفریح است.

ولی ادراکی ها در انجام کارهایی که از قبل پیش بینی نشده یا فعالیت هایی که به سرعت و  واکنش فوری نیاز دارد، خوب عمل می کنند. قوانین را خودشان تعیین می کنند. ترجیح آنها اول تفریح و بعد کار است.

قضاوتی و ادراکی

نتیجه آزمون شخصیت شناسی

مبنای این چهار بعد که در بالا به آن اشاره شد ، شانزده بعد شخصیتی دیگر است که نتیجه آزمون شخصیت شناسی ، این یکی از این شانزده مورد می شود . برای دیدن ویژگی های هر یک روی آن کلیک کنید : 

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *